Nieuws | Publicaties

  • 09 DEC
    2014
    Center Tone Consultancy op RTLZ
    RTLZ uitzending 16, 17 en 18 december a.s. Item Duurzaam & waardevol: Hoe kun je dat wat je waardevol is beschermen/registreren?

    Lees het hele artikel »
    Center Tone Consultancy op RTLZ
  • 18 NOV
    2014
    Center Tone Consultancy op TV
    RTLZ uitzending 25-26-27 november a.s. Item bedrijfsoptimalisatie: Hoe kan ik de waarde van mijn merk verhogen?

    Lees het hele artikel »
    Center Tone Consultancy op TV
  • 17 NOV
    2014
    Try-out Workshop Merkcreatie Inleiding Intellectuele Eigendom een succes
    Na twee succesvolle try-outs gaan we begin volgend jaar van start in Kasteel Heeswijk.

    Lees het hele artikel »
    Try-out Workshop Merkcreatie Inleiding Intellectuele Eigendom een succes
  • 22 OKT
    2014
    Waarschuwing! Spookfacturen gaan weer rond
    Deze worden nu niet alleen meer aan u verzonden als uw merk in publicatie is, maar nu ook als uw merk aan verlenging toe is. Het zijn spookfacturen die erg misleidend zijn en noodzakelijk lijken voor uw merkenregistratie of de verlenging van uw merkenregistratie bij het Benelux merkenbureau (BBIE of BOIP), het Europees merkenbureau (OHIM) of het Internationaal merkenbureau (WIPO). Sommige spookfacturen dragen zelfs erg gelijkende logo’s als die van de officiele registers. Vergist u zich dus niet!

    Lees het hele artikel »
    Waarschuwing! Spookfacturen gaan weer rond
  • 14 OKT
    2014
    Het kan dus wel: inbreuk met een zeker onderscheidend vermogen
    Waar het in het merkrecht onmogelijk is om met een zaak als vliegticket.nl versus vliegtickets.nl (IEPT20130424, Rb Amsterdam) het gelijk te halen, lukt het met het gebruik van de handelsnaam wel in de zaak Kleding.nl versus Kleding.com (IEP20140402, Rb Amsterdam). De voorzieningenrechten heeft bij Kleding B.V. met het door haar aangevoerde en niet weersproken gebruik van Keding.nl in reclame-uitingen en in sociaal media voldoende aannemelijk gemaakt dat zij zich onder deze naam aan haar potentiële afnemers presenteert. Kleding.nl is een handelsnaam met een zeker onderscheidend vermogen. Ook de bedrijfsactiviteiten van beide partijen zijn gelijk en richten zich op het zelfde publiek.

    Lees het hele artikel »
    Het kan dus wel: inbreuk met een zeker onderscheidend vermogen