Nieuws | Publicaties

  • 19 AUG
    2015
    Mag foto van Facebook gebruikt worden voor Nieuwsitem?
    Tragisch natuurlijk. Een verpleegkundige die op het parkeerterrein van het ziekenhuis wordt doodgeschoten. Gericht, lijkt het. Een bijzonder voorval. Zeker voor Nederlandse begrippen. Dus schrijven media daarover. Mag zo’n medium een foto van Facebook plukken om te laten zien over wie het gaat? De meningen zijn verdeeld: de een vindt het totaal irrelevant voor het stuk, de ander vindt dat het er wel bij moet. En nu scheep ik jullie op met mijn mening: vind ik dat dit juridisch door de beugel kan?

    Lees het hele artikel »
    Mag foto van Facebook gebruikt worden voor Nieuwsitem?
  • 18 AUG
    2015
    Het merk Save & Beleef te koop
    Het merk staat geregistreerd onder één klasse : Kl 36 Financiële zaken, te weten een spaarmogelijkheid middels een loyaliteitsprogramma.

    Lees het hele artikel »
    Het merk Save & Beleef te koop
  • 17 AUG
    2015
    Het merk Cardagin te koop
    Het merk staat geregistreerd onder één klasse : Kl 35 Publiciteit; beheer van commerciële zaken; loyalty programma’s, te weten organisatie van en toezicht op promotionele activiteiten bedoeld als prikkel ter bevordering van de verkoop; zakelijke bemiddeling en advisering bij de aankoop en verkoop van producten en diensten via internet; administratieve verwerking van bestelorders in het kader van diensten verleend door een postorderbedrijf; administratieve diensten; advertentiebemiddeling en reclame; verspreiding van reclamemateriaal; verhuur van advertentieruimte; organisatie van beurzen en tentoonstellingen voor commerciële doeleinden; opzetten en beheren van gegevensbestanden.

    Lees het hele artikel »
    Het merk Cardagin te koop
  • 14 AUG
    2015
    Google botst met BMW over nieuwe Alphabet-naam | Alphabet | De Morgen
    Onderzoek van belang voor merkenregistratie.Gewoon de naam eens googelen was wel het minste dat de oprichters van Google konden doen toen ze de naam van hun nieuwe moederbedrijf bedachten. (www.demorgen.be/technologie/google-botst-met-bmw-over-nieuwe-alphabet-naam-a2419029 )

    Lees het hele artikel »
    Google botst met BMW over nieuwe Alphabet-naam | Alphabet | De Morgen
  • 02 JUL
    2015
    Het gedachtegoed van Byron Sharp
    Byron Sharp is een wetenschapper die veel onderzoek heeft gedaan naar de vraag hoe merken groeien. Hij laat zich daarbij liever door data leiden, dan door theorieën en marketingwetten. Sharp verwierf internationale bekendheid met zijn boek ’How brands grow (what marketers don’t know’). Hieronder hebben wij zijn gedachtegoed samengevat in vijf prikkelende stellingen.

    Lees het hele artikel »
    Het gedachtegoed van Byron Sharp