Nieuws | Publicaties

  • 10 MAA
    2016
    GETIPT! De vijf stappen naar een betekenisvol merk
    Een goed boek om te lezen als je meer wilt weten over het creëren van merken en Archetypen geschreven door Michel Jansen.
    Dit boek is bedoeld om te gebruiken bij het maken van merken, zelf hanteer ik Archetype voor de uitleg van associaties en doelgroepen om een sterk merk te bouwen tijdens de workshops die ik regelmatig geef.

    Lees het hele artikel »
    GETIPT! De vijf stappen naar een betekenisvol merk
  • 24 FEB
    2016
    Leg je idee vast als je ook zo’n goed idee hebt. Denk anders dan anderen
    Toen molenaars er begin vorige eeuw achter kwamen dat vrouwen in tijden van ernstige armoede kleding maakten van de meelzakken, kwamen ze op het briljante idee om de meel in gebloemde zakken te verpakken.

    Lees het hele artikel »
    Leg je idee vast als je ook zo’n goed idee hebt. Denk anders dan anderen
  • 23 FEB
    2016
    Hoe herken ik spookfacturen
    Al jaren waarschuwen wij u tegen spookfacturen. Deze worden nu niet alleen meer aan u verzonden als uw merk in publicatie is, maar nu ook als uw merk ongeveer een jaar staat ingeschreven in het register of als uw merk aan verlenging toe is.

    Lees het hele artikel »
    Hoe herken ik spookfacturen
  • 16 FEB
    2016
    Waarom is merkregistratie belangrijk voor mij?
    Een merkregistratie kan in eerste instantie vanuit een preventieve bescherming van de onderneming voorkomen om plagiaat tegen te gaan maar kan ook vanuit de gedachten ontstaan dat een merk de financiële waarde van een onderneming verhoogd.

    Lees het hele artikel »
    Waarom is merkregistratie belangrijk voor mij?
  • 09 FEB
    2016
    Niet gemerkt!? Schaamnamen
    Iedereen die een merknaam registreert hoopt, verwacht dat het erk over een aantal jaren een goede reputatie heeft waardoor de klant direct uw producten associeert met uw merk. Uiteraard is dit het gevolg van de gemaakte reclame, de “geweldige” kwaliteit van de producten die onder dit merk worden verkocht en de fantastische organisatie achter het merk. Deze keer geen merknamen maar schaamnamen.

    Lees het hele artikel »
    Niet gemerkt!? Schaamnamen