Nieuws | Publicaties

  • 05 APR
    2016
    GETIPT! Merken & satire
    Een goed boek om te lezen als u meer wilt weten over merken en satire geschreven door Marnix Langeveld. Met voorbeelden van merkgebruik door cabaretiers. Wat mag wel en wat mag niet?

    Lees het hele artikel »
    GETIPT! Merken & satire
  • 31 MAA
    2016
    ​Van OHIM naar EUIPO
    De Gemeenschapsmerkenverordening is gewijzigd per 23 maart 2016, en heet de Uniemerkverordening. Een Gemeenschapsmerk dient na die datum ook een Uniemerk genoemd worden. Veel mensen kennen dit merk als Community trade mark (CTM) maar heet nu European Union trade mark (EUTM). In de volksmond al het EU-merk of Uniemerk genoemd.

    Lees het hele artikel »
    ​Van OHIM naar EUIPO
  • 30 MAA
    2016
    ​Fans pas op, eerst advies inwinnen
    Paramount Pictures en CBS slepen de makers van Axanar voor de rechter. Fans, die door middel van crowdfunding zelf een Star Trek-film willen maken, worden door de filmstudio en televisiemaatschappij beticht van inbreuk op auteursrecht. Dat meldt The Hollywood Reporter.
     

    Lees het hele artikel »
    ​Fans pas op, eerst advies inwinnen
  • 22 MAA
    2016
    LAO aangesloten | 2016

    Op 7 December 2015 kwamen de registrering van Lao People’s Democratic Republic en de Algemeen directeur van het WIPO, bijeen. Dit omdat Lao People’s Democratic Republic zich heeft aangesloten bij het Protocol van Madrid. 



    Lees het hele artikel »
    LAO aangesloten | 2016
  • 11 MAA
    2016
    Niet Gemerkt?! Flop Chair
    Iedereen die een merk registreert hoopt/verwacht dat het merk over een aantal jaren een goede reputatie heeft waardoor de klant direct uw producten associeert met uw merk. Uiteraard is dit het gevolg van de gemaakte reclame, de “geweldige” kwaliteit van de producten die onder dit merk worden verkocht en de fantastische organisatie achter het merk. U heeft met andere woorden veel goodwill opgebouwd. Echter niet alles is vanzelfsprekend in merkenland. Heeft u plannen om uw merk in de toekomst uit te rollen buiten Nederland? Denk dan bij uw keuze voor een naam ook alvast aan de taalgebieden waarin u actief wilt zijn en vooral hoe het merk in die taal wordt vertaald. Legendarisch zijn namelijk de missers die daarmee worden gemaakt.

    Lees het hele artikel »
    Niet Gemerkt?! Flop Chair