GETIPT! Emotionele Innovatie GETIPT! Emotionele Innovatie
01 MAA 2019

In getipt belichten we boeken die interessant zijn op het vakgebied. Dit keer het boek "Emotionele Innovatie", geschreven door Ronald van Kralingen.

Onze samenleving ontwikkelt zich in rap tempo tot een emotiemaatschappij. Aangedreven door een economie die het creëren van positieve en het voorkomen van negatieve emoties als hoofddoel kent. Consumenten streven er immers bewust naar om emoties te 'consumeren'. In Emotionele Innovatie is voor het eerst nagedacht over hoe emoties - op een structurele en directe manier - toe te passen bij meerwaardecreatie.
Twee jaar onderzoek leert welke waarden (192) en emoties (1015) vandaag relevant zijn. Bovendien: waarden en emoties zijn aan elkaar gerelateerd en dat levert een nieuw inzicht op: waarden zijn het stuurwiel naar onze emoties. De onderlinge samenhang tussen waarden en emoties maakt het mogelijk om te werken met zogenaamde Emotivaties.
Emotionele Innovatie reikt een methodiek aan (Emotuning) die inzicht geeft in de vraag welke emoties mensen (op welk moment) willen ondergaan of consumeren. En hoe deze te managen. Emotuning werkt als een bron van inspiratie voor designers, architecten, copywriters, marketingmensen, productontwikkelaars, managers en is onmisbaar voor eenieder die betrokken is bij de creatie en innovatie van meerwaarde.

Het boek is te verkrijgen via Bol.com als harcover voor € 8,98  Klik hier voor meer informatie.
 



« Terug stap 1