Bok Chapeau!
Goudsmit Chapeau!
 
Overige registraties
Helpdesk
085 330 51 10
 

Center Tone Award

De Chapeau!

Center Tone Award Chapeau!

Het verhaal

Op 26 april van ieder jaar vieren wij de Wereld Intellectuele Eigendomsdag. Wij van Center Tone Consultancy zien dit als een unieke kans om hier de persoon achter het beste merk een welverdiende prijs uit te reiken en deze verkiezing met regelmaat te herhalen. De laatste keer dat Center Tone Consultancy op de Wereld Intellectuele Eigendomsdag een prijs heeft uitgereikt was in 2006 en 2014. De winnaar in 2006 was Joël Goudsmit van Club Judge. Waar u op de pagina Goudsmit Chapeau! een uitgebreid interview over terug vindt. En in 2014 was de winnaar Diederiekje Bok van John Doe B.V.
 
De winnaar van deze prijs ontvangt het bronzen beeld De ‘Chapeau!’ dat ontworpen is door de kunstenaar Rob Verhoeven. De Chapeau maakt duidelijk dat de hoed even af mag worden genomen voor alles wat is bereikt door de persoon achter het merk, want deze blijft vaak ongenoemd. De Chapeau draagt daarom de naam van de winnaar.
 
Onze doelstelling
Vaak is het zo dat het merk in het middelpunt van de belangstelling staat. Wij van Center Tone Consultancy willen echter de persoon achter het merk in het zonnetje zetten.
Wij belonen de manier waarop jonge ondernemers hun merk ontwikkelen, registreren en bewaken. De ‘Chapeau!’ is bedoeld om het doorzettingsvermogen van deze ondernemers te waarderen en te stimuleren. 
 
Wie komen in aanmerking
Wordt intern bepaald  door een commissie van  4 personen gespecialiseerd in het intellectuele Eigendomsrecht die een selectie maken van merken in een top 10, top 5, top 3, de winnaar, met de volgende criteria:
 
Innovatie
Daadkracht
Doorzettingsvermogen
Onderscheidend
Bescherming op het gebied van Intellectuele Eigendom
Passie
Bijdrage leveren
 
De nominaties
Bij de nominaties van de merken en ondernemers wordt gekeken naar een aantal aspecten. Hierbij staat centraal hoe innovatief het merk is, of de ondernemer doorzettingsvermogen toont en wat ook zeker niet vergeten moet worden is of het merk voldoet aan de bescherming op het gebied van intellectueel eigendom. De passie voor het merk, of de bijdrage op maatschappelijk vlak kan de doorslag geven. Hierbij wordt gedurende een heel jaar gekeken naar de ondernemers en hun merken. Hiervan worden 10 jonge, kan ook jong van geest zijn, ondernemers uitgekozen en op basis van onze criteria zal hier een winnaar uitkomen. Dit houdt uiteraard ook in dat Center Tone Consultancy het selectieproces van a tot z begeleidt. 

Lees meer en bekijk de foto`s  »

# terug naar boven
 
Met dank aan Prasant Ramkisoen, die het interview heeft afgenomen. Met dank aan Artihove artihove.nl welke het beeldje heeft geleverd. © 2014 Chapeau! Kunstenaar Rob Verhoeven.